Social-Media-Marketing
Η προώθηση ή μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης (αγγλικά: Social Media Marketing), αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ψηφιακής προώθησης και διαφήμισης προϊόντων (Digital Marketing). Αφορά τις ενέργειες που γίνονται στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, Youtube κτλ), οι οποίες αποσκοπούν στην προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών επιχειρήσεων.

Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν διεισδύσει στην καθημερινότητα των καταναλωτών, αλλά έχουν επαναπροσδιορίσει και τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις επικοινωνούν με τους καταναλωτές. Στα πλαίσια του μάρκετινγκ, τα κοινωνικά δίκτυα δίνουν τη δυνατότητα σε έναν καταναλωτή να επικοινωνήσει γρήγορα και με ελάχιστη προσπάθεια με εκατοντάδες ή και χιλιάδες άλλους καταναλωτές, ενώ από την πλευρά τους οι επιχειρήσεις, παρακολουθούν όλες αυτές τις συζητήσεις και τις διαδικτυακές κριτικές, προκειμένου να μάθουν τη γνώμη των χρηστών για τη μάρκα και τα προϊόντα τους, ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών, να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, να ακούσουν τι λέγεται συγκριτικά για τους ανταγωνιστές τους και να προσελκύσουν με ενέργειες μέσα από τα κοινωνικά μέσα περισσότερους πελάτες.

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, θεωρώντας ότι πρόκειται για κάτι απλό και εύκολο, αποφασίζουν να διαχειριστούν μόνοι τους την σελίδα τους, δίχως να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις ή τα απαραίτητα εργαλεία για την προώθηση της επωνυμίας τους.Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τόσο την απώλεια κερδών όσο και την απώλεια εν δυνάμει πελατολογίου, που αποπροσανατολίζεται και ακολουθεί το επαγγελματικά διαμορφωμένο προφίλ των ανταγωνιστών.Οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου(περίπου το 75%) χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης( γνωστά σε όλους ως social media ) για να κάνουν ευρέως γνωστά τα χόμπυ, τις συνήθειες ακόμα και το που βρίσκονται ανά πάσα ώρα και στιγμή. Το γεγονός αυτό καθιστά τα social media θησαυρό ενημέρωσης και στοχευμένης προσέγγισης των χρηστών. Ο χειρισμός αυτών των προσδοκιών έχει τη δυνατότητα να μετατρέπει μια κοινωνική δέσμευση σχετικά με τη χρήση των σελίδων και των κοινωνικών πλατφόρμων σε μία ανοιχτή λεωφόρο μάρκετινγκ ώστε να επεκταθεί η ατομική ή επιχειρηματική δραστηριότητα στο ευρύ κοινό. Το facebook, twitter, google +, LinkedIn κ.λπ. αποτελούν σημαντικά εργαλεία για την εφαρμογή της πιο πετυχημένης στρατηγικής για κάθε επιχείρηση.

H εμπορική βιομηχανία , όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς μέσω του social media marketing όπου με την καθοδήγηση έμπειρων ειδικών στο χώρο η επιτυχία για μία επιχείρηση είναι εγγυημένη.